runningupdates

#Runningupdate week 26

Van opbouwen was er ook deze week geen sprake. Dit was dan ook de eerste week, waarin ik weer alles volledig heb kunnen doen. Met een time trail, oververhitte trainingen en het nieuws dat we weer wedstrijden mochten lopen, was het over het algemeen een goede week.

Dinsdag begon ik met een steady training op de baan. Met temperaturen die hoog opliepen in de sauna van Papendal, ook wel de Papendal atletiekbaan genoemd. Op het programma stond 3x500m, 3x400m, 3x300m en 3x200m. De 500 en 400 meters op het kunstgras en vervolgens de 300 en 200 meters iets harder op de atletiekbaan. De training kwam aardig hard aan, mede door de hitte en de snelheid van de tempo’s. Voorafgaand aan het programma, heb ik nog 4x30m vliegend, met tijdwaarneming gedaan. Ook hieraan konden we zien dat ik zeker nog niet op mijn oude niveau ben. Hoewel ik prima tijden klokte, was het nog verre weg van mijn wedstrijdvorm. Ook in het programma daarna was dit terug te zien. Na de 300m waren mijn benen dan ook volledig leeg. Ik kon nog twee 200tjes afwerken, waarna ik de laatste 200m veranderde in een 150m. Na die training drong het pas tot mij door dat ik echt nog niet uit de opbouwfase was, na die 3 weken van afwezigheid.

Diezelfde training besloten Anna en ik de volgende training een time trail te gaan lopen. Toen ook nog eens het nieuws bekend werd gemaakt, dat we vanaf 1 Juli ook weer wedstrijden konden gaan lopen, was het alleen maar goed om even de beentjes vol te laten lopen met lactaat. Dat ik nog niet wedstrijdfit was, werd wel bevestigd tijdens deze 300m time trail. Het was die dag meer dan 30 graden en er stond een fikse wind. Dit leverde de nodige spanning op. Nadat ik mezelf er flink heb toe moeten zetten, ben ik gestart met mijn 300m time trail. Tot 200m liep het redelijk goed. Hierna sloeg de verzuring in als een bom. De laatste 100m was tanden bijten, wat resulteerde in een tijd van 41,6sec. Niet slecht, niet goed, maar zeker werk aan de winkel!

Verder heb ik deze week nog wat goede trainingen op de meerkamponderdelen kunnen afwerken! Zo heb ik een zeeer geslaagde horden training, evenals verspringtraining gedraaid. Ook bij het kogelstoten was de progressie zichtbaar. Enkel bij het speerwerpen kan ik zeggen dat ook hier nog veel werk aan de winkel is.

Aan het einde van de week kreeg ik een berichtje van de atletiekunie, waarin ik werd uitgenodigd voor een 800m testwedstrijd op Papendal. Hierin kreeg ik de kans om te lopen tegen de beste 800m loopsters van Nederland. Vooralsnog is er heel veel twijfel of ik dit wel moet doen. Aangezien ik nog verre weg ben van wedstrijdfit en deze testwedstrijd al aankomend weekend plaats vindt. Aan de andere kant sta ik te poppelen om eindelijk weer een wedstrijd te lopen. Echter wil je in zo’n sterk veld graag laten zien hoe sterk je bent en als je niet fit bent wordt dat toch wel een uitdaging. En hoewel ik altijd open sta voor uitdagingen weet ik nou niet of het zo’n goed idee is om mezelf zo te martelen. Een 800m is namelijk echt een afstand waar je topfit voor moet zijn. Nadat ik er een nachtje op had geslapen, besloot ik er toch voor de gaan. Wat heb ik immers te verliezen?!

Stay tuned, want volgende week schrijf ik dus misschien wel een wedstrijdblogje!

One thought on “#Runningupdate week 26

  1. Nog even door trekken deze week en donderdag en vrijdag wat rust en dan ervoor gaan. Inderdaad niks te verliezen. Nog niet in goede vorm masr het zit er wel weer aan te komen. Dus zet m op weer. En heb vertrouwen in jouw doorzettingsvermogen, je kon altijd afzien als de beste.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top